אתם שואלים ואנחנו עונים!
אם לא תשאלו, איך תדעו?
עמוד שאלות ותשובות
בעמוד זה נרכז שאלות שאנו נשאלים פעמים רבות בתחום הג'ינגלים, פרסומות, מוזיקה לפרסום וקריינות וננסה לעשות סדר בין מונחים, בין התאמה בין שירות מסויים לצרכים וכן ננסה לענות שאלות בנושאים כללים בתחום שכל בעל עסק צריך לדעת או לפחות להכיר. אם יש להם שאלה שלא מופיעה פה, אתם מוזמנים לצור איתנו קשר ונוסיף אותה
מה ההבדל בין קריינות לIVR לבין קריינות למענה קולי?
תכלס, זה באמת מבלבל. בעולם הטלפוניה יש המון מושגים שעלולים לעשות קצת בלאגן בראש של המשתמש העסקי:
קריינות לIVR, מרכזיה, נתב שיחות, קריינות למענה קולי, רינגטון, צליל המתנה, פאנטון, ביזנסטון ועוד ועוד.
בפועל, התחום מתחלק לשני סוגי ג'ינגלים לטלפון: הסוג הראשון הוא קריינות לIVR או בעברית: קריינות למרכזיה או נתב שיחות.
ומהצד השני יש לנו קריינות למענה קולי או כמו שרבים מכנים אותה כפאנטון (Funtone) עסקי או ביזנסטון (Businesstone).
ההבדל בין השניים הוא טכני למעשה.
קריינות לIVR מטמיעים ב.. ובכן, IVR (שזה כאמור מרכזיות, נתבי שיחות).
למעשה מדובר בכל מספר טלפון אליו מתקשר הלקוח והוא מאפשר לו לנתב את השיחה לשלוח שונות.
אנחנו נוטים להתקל בזה בדר"כ בחברות גדולות להם מספר מוקדים או משרדים וכאשר אנחנו מתקשרים אליהם,
הקריין או הקריינית מנתבים אותנו בין השלוחות של המוקדים השונים. הקריינות לIVR בדר"כ תיהיה משהו בסגנון:
"שלום הגעתם לחברת X, להנהלת חשבונות הקש 1, להנהלה 2, למרכזיה 3" וכן הלאה.
כאשר מדובר בקריינות למענה קולי, אנחנו מתכוונים בעצם לג'ינגל שמוטמע על קו פרטי או קו שלא מוביל לשלוחות נוספות.
בדר"כ זהו קו טלפון של בעלי עסקים קטנים או קווים של אנשים ספציפים בחברה מסויימת ואז אנחנו לא מוגבלים בזמן בגלל השלוחות
ויש לנו קצת יותר חופש פעולה מבחינת הפקת סגנון ויצירתיות הג'ינגל שאנחנו יכולים להטמיע בו.
מונחים נוספים בתחום הטלפוניה
הזכרתי את המונחים "צלצול המתנה" ו"צליל המתנה" שהם למעשה אותו הדבר. יש הקוראים לזה גם "המתנה נעימה".
כל הביטויים האלה הם כינויים למוסיקת הרקע שהלקוח שומע בזמן שהוא מתקשר אליכם ואתם עדיין לא עניתם לו.
זה בדיוק אותו המקום בו משתלב הג'ינגל העסקי שלכם.
עוד מונח מוכר שקשור לתחום הוא רינגטונים. רינגטון הוא המוסיקה שאתה שומע כשמישהו מצלצל אליך.
את המוסיקה הזאת אתה מגדיר בטלפון שלך ואין לך צורך להיות בקשר עם חברת הסלולר שלך או כל חברה אחרת.
יש כאלה שבוחרים מוסיקה שקיימת בטלפון שלהם, יש כאלה שבוחרים שירים מוכרים, יש כאלה שמגדירים פלייבק מסויים כרינגטון
ובמקרים מסויימים אתה כמובן יכול לשים במקום אחת מהמוסיקות הקיימות לך בטלפון, את הפאנטון העסקי שלך (ללא הקריינות) אך חשוב לזכור שיש כאלה שאולי יראו בזה אקט מעט מגלומני 😉
זהו, אלה בגדול ההבדלים בין כל המונחים בתחום הג'ינגלים לטלפוניה ובפרט ההבדל בין קריינות לIVR לבין קריינות למענה קולי.
עכשיו זה הזמן שלכם להחליט מה יותר יתאים לעסק שלכם, ג'ינגל IVR או פאנטון עסקי.
אם יש לכם מספר שלוחות אז כמובן ג'ינגל IVR זה הדבר המתבקש.
אם אתם עדיין לא שם ומעונינים רק למתג את עצמכם, הג'ינגל למענה הקולי בהחלט יעשה את העבודה.
בכל מקרה, לא משנה איזו קריינות מתאימה לכם, כדי לעזור לכם להחליט ולקבל רעיונות והשראה,
אתם מוזמנים להכנס לעמוד דוגמאות הקריינות למרכזיה / קריינות למענה קולי להאזין לג'ינגלים שהפקנו לעסקים אחרים 🙂
רוצה שנחזור אליך? בכיף!
נא למלא את הפרטים ואנו נחזור אליך